משה ארבל: "חוק צרפתי הוא דבר נכון; כרגע זה לא על הפרק"

    אייל ראובן No Comments on משה ארבל: "חוק צרפתי הוא דבר נכון; כרגע זה לא על הפרק"

    ח"כ ארבל ב'מהדורת סופהשבוע' על הניסיון של "דגל התורה" לקחת קולות מהתימנים: "אני ממש רגוע. בסופו של דבר הקולות יחזרו לש"ס בהסכם העודפים. מי שבאמת מצפה לשינוי משמעותי בסוגיות כמו האפליה בסמינרים, הוא צריך שמרגי יהיה במקום הזה. בזכותנו האפליה הצטמצמה משמעותית"

    צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חה"כ משה ארבל (ש"ס) שוחח עם איתי גדסי ויענקלה פרידמן במהדורת סוף השבוע (חמישי), ותקף את התנהלותו של יו"ר הכנסת מיקי לוי, ברקע הפרסום אתמול על הנוהל שגיבש לפיו רק חברי כנסת מהקואליציה ישתתפו במשלחות מדיניות. "מדיניות של קבלת החלטות במחשכים, והכי חמור שבהתחלה בכלל הכחישו ורק לאחר בקשת חופש מידע מתברר שהתגובה המכחישה – שקרית. זה עוד יותר חמור מנוהל כזה או אחר".

    ארבל הוסיף: "אני מזכיר שעתרתי לבג"ץ כנגד יו"ר הכנסת כבר בתחילת הקדנציה כי הוא החליט שהוא לא מאפשר להעלות הצעות חוק פרטיות. לצערי היא נדחתה כי הוא התחייב לאפשר. רוממות הדמוקרטיה בגרונם אבל הם נוהגים בדיוק ההפך". 

    הוא התייחס להתנהלות היועצים המשפטיים: "אנחנו צריכים קודם כל להבין שהייעוץ המשפטי יקבל הרבה מאוד תקדימים בכתב לאותה התנהלות של שומרי הסף שנרדמו בשמירה. כל מגבלה שהם יבקשו להביא על ממשלת הימין – נוכיח להם שהם נהגו אחרת".

    לדבריו "אנחנו לא נאפשר איפה ואיפה. ייעוץ משפטי חייב להיות אובייקטיבי". במענה לשאלה האם יפטרו את היועמ"שית אמר ארבל: "דווקא יועמ"שית שמאפשרת לממשלה לעשות כל מה שהיא רוצה היא יועמ"שית מצוינת. ימים יגידו אם זה ימשך".

    ארבל נשאל לדעתו על הניסיון ביהדות התורה להביא קולות ספרדיים: "בסופו של דבר הקולות שלהם יגיעו לש"ס בהסכם העודפים. אני רגוע". 

    הוא הוסיף כי "מי שבאמת מצפה לשינוי משמעותי בסוגיות כמו האפליה בסמינרים – צריך שמרגי יהיה במקום הזה. האפליה הצטמצמה משמעותית".

    במענה לשאלה האם הוא תומך בחוק הצרפתי לפיו לא יוגש כתב אישום כנגד ראש ממשלה מכהן, אמר ארבל: "הסוגיה הזו של חוק הצרפתי לא על הפרק כי מבחינת נתניהו התיק באמת קורס בבית המשפט. אני באופן אישי חושב שבהחלט יש מקום לזה, אבל לא רטרואקטיבית על משפט נתניהו. צריכים לאפשר לתיק שכבר התחיל – להתברר בביהמ"ש. אבל באופן עקרוני צריך לבחון. צרפת היא דוגמא למדינה מתקדמת עם חוק כזה".

    "אני מזכיר – מסמך יצחקי שעוד לא נחקר מעולם, הביא לסיטואציה שבכירים במשטרה החזיקו רשימה של נבחרי ציבור עם חומרים ליום פקודה. חוק צרפתי היה מונע את זה", סיים ארבל.



    0 תגובות